MYNEWSHUB.MY - PORTAL BERITA ONLINE TERHANGAT MASA KINI!
Wednesday, April 23, 2014


Perogol Bersiri Yang Diburu Polis Kerana Merogol Sewaktu 'Temuduga' Dah Ditangkap!

Perogol Bersiri Yang Diburu Polis Kerana Merogol Sewaktu ‘Temuduga’, DICEKUP!

    September 26, 2012




KUALA LUMPUR – Seorang lelaki yang merogol dan merompak wanita selepas sesi ‘temuduga’ yang dilakukan di dalam bilik hotel, ditahan polis awal Rabu di sebuah rumah di Seksyen 27, Shah Alam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, hasil risikan polis, lelaki berusia 29 tahun itu yang diklasifikasikan sebagai perogol bersiri dan amat dikehendaki polis sejak 2010, ditahan di rumahnya pada 2 pagi ketika sedang tidur.

Beliau berkata, modus operandi lelaki itu ialah mengiklankan tawaran pekerjaan dengan gaji lumayan di internet, khas untuk golongan wanita sahaja.

Suspek akan menghubungi mangsa yang kononnya disenaraikan pendek bagi mengatur sesi temuduga di hotel-hotel mewah dengan meminta mangsa mendaftar masuk atas nama mangsa sendiri.

“Dia akan bagi alasan tak bawa kad pengenalan lah, duit tertinggal la. Inisemua bagi mengelakkan namanya direkod dan disyaki pihak berkuasa. Mangsa sebelum itu juga diminta membawa barangan berharga seperti I-Pad, telefon bimbit dan sebagainya,” katanya.

Ku berkata, selepas dirogol, barangan berharga milik mangsa juga dilarikan namun mangsa tidak dicederakan.

Beliau berkata, suspek dipercayai terlibat dalam beberapa kes yang sama, yang dikesan sejak 2010 di Kuala Lumpur dan Selangor berdasarkan modus operandi yang digunakan.

“Namun kita percaya suspek terlibat dalam banyak lagi kes, (yang sama), namun tidak dilaporkan mangsa,” katanya dan meminta kaum wanita yang pernah menjadi mangsa lelaki itu supaya tampil bagi membantu siasatan polis.

Beliau berkata, suspek yang merupakan seorang jurujual direman pagi ini dan kes disiasat mengikut Seksyen 376 dan 392 Kanun Keseksaan, masing-masing atas kesalahan rogol serta melakukan rompakan. – BERNAMA

Perogol Bersiri Yang Diburu Polis Kerana Merogol Sewaktu ‘Temuduga’, DICEKUP!http://mynewshub.my/wp-content/uploads/2012/09/320314_407029292684952_1991625052_n.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2012/09/320314_407029292684952_1991625052_n-150x150.jpg MyNewsHub
KUALA LUMPUR - Seorang lelaki yang merogol dan merompak wanita selepas sesi 'temuduga' yang dilakukan di dalam bilik hotel, ditahan polis awal Rabu di sebuah rumah di Seksyen 27, Shah Alam. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, hasil risikan polis, lelaki berusia 29 tahun itu...
KUALA LUMPUR - Seorang lelaki yang merogol dan merompak wanita selepas sesi 'temuduga' yang dilakukan di dalam bilik hotel, ditahan polis awal Rabu di sebuah rumah di Seksyen 27, Shah Alam. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, hasil risikan polis, lelaki berusia 29 tahun itu yang diklasifikasikan sebagai perogol bersiri dan amat dikehendaki polis sejak 2010, ditahan di rumahnya pada 2 pagi ketika sedang tidur. <strong>Beliau berkata, modus operandi lelaki itu ialah mengiklankan tawaran pekerjaan dengan gaji lumayan di internet, khas untuk golongan wanita sahaja.</strong> <strong>Suspek akan menghubungi mangsa yang kononnya disenaraikan pendek bagi mengatur sesi temuduga di hotel-hotel mewah dengan meminta mangsa mendaftar masuk atas nama mangsa sendiri.</strong> <strong>"Dia akan bagi alasan tak bawa kad pengenalan lah, duit tertinggal la. Inisemua bagi mengelakkan namanya direkod dan disyaki pihak berkuasa. Mangsa sebelum itu juga diminta membawa barangan berharga seperti I-Pad, telefon bimbit dan sebagainya," katanya.</strong> Ku berkata, selepas dirogol, barangan berharga milik mangsa juga dilarikan namun mangsa tidak dicederakan. Beliau berkata, suspek dipercayai terlibat dalam beberapa kes yang sama, yang dikesan sejak 2010 di Kuala Lumpur dan Selangor berdasarkan modus operandi yang digunakan. "Namun kita percaya suspek terlibat dalam banyak lagi kes, (yang sama), namun tidak dilaporkan mangsa," katanya dan meminta kaum wanita yang pernah menjadi mangsa lelaki itu supaya tampil bagi membantu siasatan polis. Beliau berkata, suspek yang merupakan seorang jurujual direman pagi ini dan kes disiasat mengikut Seksyen 376 dan 392 Kanun Keseksaan, masing-masing atas kesalahan rogol serta melakukan rompakan. - BERNAMA

Iklan Teks:


PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
  • мя. кяαв’ѕ ємρℓσуєє

    Hooo..dah kena tangkap nak tutup muka pulak ye? Bak sini aku bagi pelempang sedas..dasar gila seks

    Public CommentUserHooo..dah kena tangkap nak tutup muka pulak ye? Bak sini aku bagi pelempang sedas..dasar gila seks
  • http://www.facebook.com/Emelyea Emelyea Harun

    Sepandai2 tupai melompat…. ambik ko. terimalah hukumannya…

    Public CommentUserSepandai2 tupai melompat.... ambik ko. terimalah hukumannya...
  • TaufikBoss

    rasa kan ko

    Public CommentUserrasa kan ko
  • http://www.facebook.com/persatuan.anti.wall.post.pelik2 Khairuriduan Schön

    Bodoh pnya orang..Kasi pancung dia pnya anu.

    Public CommentUserBodoh pnya orang..Kasi pancung dia pnya anu.
  • orangkpg

    Dia mungkin dilepaskan oleh hakim sebab, dia akan kata suka sama suka..dan dia ada masa depan yang cerah kerana mewakili negara dalam menjadi perogol bersiri…..hihihi..dah ada precedent pun.

    Public CommentUserDia mungkin dilepaskan oleh hakim sebab, dia akan kata suka sama suka..dan dia ada masa depan yang cerah kerana mewakili negara dalam menjadi perogol bersiri.....hihihi..dah ada precedent pun.
  • http://www.facebook.com/people/Mohamad-Izuan-Razali/100001123596015 Mohamad Izuan Razali

    sy sokong supaya dy djatuhkan hkuman berat…

    Public CommentUsersy sokong supaya dy djatuhkan hkuman berat...
  • cik_man

    hambik ko siallll….

    Public CommentUserhambik ko siallll....
  • http://www.facebook.com/hyuga.rahmad.neiji Rahmad Ismail

    Org mcm ni perosak bangsa.. Hukum hudud je…

    Public CommentUserOrg mcm ni perosak bangsa.. Hukum hudud je...
  • http://twitter.com/risyati ris

    Hukuman baru ni.
    Kena pinda akta….

    Public CommentUserHukuman baru ni. Kena pinda akta....
  • http://www.facebook.com/mohammadadnanahmad Mohammad Adnan

    Cam sial jer perangai..

    Public CommentUserCam sial jer perangai..
  • luluh press

    Inilah orang yang tidak berakal dan berfikiran, buat temuduga di hotel kan cerita bodoh. Mana ada buat temuduga kerja di Hotel. Orang yang tidak bersekolah pun tahu apa akibatnya. Bodoh betul mau cepat kaya konon, nah terima sahajalah akibatnya. Dulu kena sekolah tinggi takut kena tipu..sekarang apa jadi… PADAM MUKA. Bodoh sangat

    Public CommentUserInilah orang yang tidak berakal dan berfikiran, buat temuduga di hotel kan cerita bodoh. Mana ada buat temuduga kerja di Hotel. Orang yang tidak bersekolah pun tahu apa akibatnya. Bodoh betul mau cepat kaya konon, nah terima sahajalah akibatnya. Dulu kena sekolah tinggi takut kena tipu..sekarang apa jadi... PADAM MUKA. Bodoh sangat
  • Mrs.Annur

    hehehe mmg stuju sgt.. kalau org yg bodoh tu, taulh mereka cpt percaya. nie d kalangan org yg cerdik dh pun tkena.. kn ada cakap yg c perogol srh bwk ipad & sbgny, mangsa pun bwk jgk. xke bodoh namany tu. mtk jauhlh bda2 yg mcm nie kt kwn2, saudara mara dan fmly kta kn..

    Public CommentUserhehehe mmg stuju sgt.. kalau org yg bodoh tu, taulh mereka cpt percaya. nie d kalangan org yg cerdik dh pun tkena.. kn ada cakap yg c perogol srh bwk ipad & sbgny, mangsa pun bwk jgk. xke bodoh namany tu. mtk jauhlh bda2 yg mcm nie kt kwn2, saudara mara dan fmly kta kn..
  • innshii_activegarlz

    spandai tupai mlompat ahirnye jatuh ke tnah jua….sjauh mne die mlarikan diri akhirnye kne tgkap juga!!!!

    Public CommentUserspandai tupai mlompat ahirnye jatuh ke tnah jua....sjauh mne die mlarikan diri akhirnye kne tgkap juga!!!!
  • HangKebon

    bila la nak tangkap perogol amah indon…yelah jadi menteri..mmg susah nak tangkap..kihkhihkhihkhi puii !!!

    Public CommentUserbila la nak tangkap perogol amah indon...yelah jadi menteri..mmg susah nak tangkap..kihkhihkhihkhi puii !!!
  • iladalilah

    stanby le ponggong ko kena sebat da sedap2 rogol org…………..kalo nak cr ler palacur belambak…….bodoh………

    Public CommentUserstanby le ponggong ko kena sebat da sedap2 rogol org..............kalo nak cr ler palacur belambak.......bodoh.........
myartis new logo kekal intim & bahagia2

Pilihan Kategori
PABM2014_300x250
myonlinemall new logo
MynewshubChannel-Youtube

 Subscribe in a reader

RSS FEED

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Alexa Rank


MyNewsHubSatu Perubahan Dalam Sajian Berita Online2014