MYNEWSHUB.MY - PORTAL BERITA ONLINE TERHANGAT MASA KINI!
Saturday, April 19, 2014


Ammar: Saya Minta Maaf, Saya Tak Dibayar Sesiapa

Ammar: Saya Minta Maaf, Saya Tak Dibayar Sesiapa

    September 7, 2012




BATU PAHAT – Pelajar kolej swasta Muhammad Ammar A Rahman, 19, yang melondehkan seluar menghina Perdana Menteri semasa malam Ambang Merdeka baru-baru ini, secara peribadi memohon maaf kepada Datuk Seri Najib Tun Razak dan seluruh rakyat Malaysia.

Katanya, dia menyesal apa yang dilakukan dan berjanji tidak akan mengulangi perbuatan sedemikian.

“Saya tidak dibayar oleh mana-mana pihak,” kata beliau pada satu sidang media di sini, sebentar tadi.

Ammar juga berkata, segala apa yang dilakukannya pada malam 30 Ogos adalah atas kerelaan sendiri tanpa dipengaruhi mana-mana pihak.

Berita lanjut akan menyusul. – SINAR HARIAN ONLINE

Ammar: Saya Minta Maaf, Saya Tak Dibayar Sesiapahttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2012/09/image-11.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2012/09/image-11-150x150.jpg MyNewsHub
BATU PAHAT - Pelajar kolej swasta Muhammad Ammar A Rahman, 19, yang melondehkan seluar menghina Perdana Menteri semasa malam Ambang Merdeka baru-baru ini, secara peribadi memohon maaf kepada Datuk Seri Najib Tun Razak dan seluruh rakyat Malaysia. Katanya, dia menyesal apa yang dilakukan dan berjanji tidak akan mengulangi perbuatan sedemikian. 'Saya...
BATU PAHAT - Pelajar kolej swasta Muhammad Ammar A Rahman, 19, yang melondehkan seluar menghina Perdana Menteri semasa malam Ambang Merdeka baru-baru ini, secara peribadi memohon maaf kepada Datuk Seri Najib Tun Razak dan seluruh rakyat Malaysia. Katanya, dia menyesal apa yang dilakukan dan berjanji tidak akan mengulangi perbuatan sedemikian. "Saya tidak dibayar oleh mana-mana pihak," kata beliau pada satu sidang media di sini, sebentar tadi. Ammar juga berkata, segala apa yang dilakukannya pada malam 30 Ogos adalah atas kerelaan sendiri tanpa dipengaruhi mana-mana pihak. Berita lanjut akan menyusul. - <strong>SINAR HARIAN ONLINE</strong>

Iklan Teks:


PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
  • http://www.facebook.com/lala.haelf LaLa Muhamad Mhd Nor

    macam2 budak2 zaman skrg

    Public CommentUsermacam2 budak2 zaman skrg
  • ape je lah

    kalau dh buat atas kerelaan sendiri mmg sendiri kena tanggung lah kan… hahahahhahah

    Public CommentUserkalau dh buat atas kerelaan sendiri mmg sendiri kena tanggung lah kan... hahahahhahah
  • nastia

    go0d t0 admit..btw, still a stupid acti0n..

    Public CommentUsergo0d t0 admit..btw, still a stupid acti0n..
  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001303365527 Ekyn Winchester

    memang cari nahas budak nih . bodoh gali kubur sendiri.

    Public CommentUsermemang cari nahas budak nih . bodoh gali kubur sendiri.
  • http://www.facebook.com/amiruddin26 Amiruddin Nawawi

    ermm, lain kali jgn la buat lagi

    Public CommentUserermm, lain kali jgn la buat lagi
  • karuk

    Na kan.. Kena buang kolej la dia ni…

    Public CommentUserNa kan.. Kena buang kolej la dia ni...
  • akuYGxPUASati dgan dpa ni

    Pala butuh hang Ammar..

    Public CommentUserPala butuh hang Ammar..
  • kikikih

    bagus ammar ni…mengaku salah sendiri…so pihak len jgn nk tuduh2 rncngn dr awal la pe la…len kali jg aurat tu ammar…nk demo pn jgn tiru cara org xde akhlak….

    Public CommentUserbagus ammar ni...mengaku salah sendiri...so pihak len jgn nk tuduh2 rncngn dr awal la pe la...len kali jg aurat tu ammar...nk demo pn jgn tiru cara org xde akhlak....
  • ariels_87

    ammar maaruf nahi mungkar…tp yg ni ammar mungkar…

    Public CommentUserammar maaruf nahi mungkar...tp yg ni ammar mungkar...
  • maxkiroko

    life must go on wahai sahabat,jangan give up,lpas ni ko buat lah apa2x yang berfaedah ,bukan terhadap negara dan bangsa sahaja tetapi pada diriko sendiri,berbaktilah pada keluarga ko yg tgh menanggung malu sekrg nie….tambah ilmu agama supaya ko x buat perbuatan tunjuk bontot tu lagi….pintu taubat sentiasa terbuka…..semoga ko menjadi insan yang berjaya dalam kehidupan ko pas ni…

    Public CommentUserlife must go on wahai sahabat,jangan give up,lpas ni ko buat lah apa2x yang berfaedah ,bukan terhadap negara dan bangsa sahaja tetapi pada diriko sendiri,berbaktilah pada keluarga ko yg tgh menanggung malu sekrg nie....tambah ilmu agama supaya ko x buat perbuatan tunjuk bontot tu lagi....pintu taubat sentiasa terbuka.....semoga ko menjadi insan yang berjaya dalam kehidupan ko pas ni...
  • http://www.facebook.com/amang.dayle Amang Neil Dayle

    entah la remaja sekarang….masa buat x pikir pun nak menyesal, bila dikenakan tindakan baru la menyesal konon…piiirahhh…

    Public CommentUserentah la remaja sekarang....masa buat x pikir pun nak menyesal, bila dikenakan tindakan baru la menyesal konon...piiirahhh...
  • gegirl

    Baru tau nk nyesal…masa bt 2 fkir la dulu, bknya bdk2…bljar hormati org lain kalu ye pn x suka

    Public CommentUserBaru tau nk nyesal...masa bt 2 fkir la dulu, bknya bdk2...bljar hormati org lain kalu ye pn x suka
  • entah

    kasi belajor abis2 dulu ye budak…pakai otak bile wat sesutau skrg mak ayah malu ko lak kne mintak maaf secara terbuka… bodoh tok ko 200x jgn lupe byr

    Public CommentUserkasi belajor abis2 dulu ye budak...pakai otak bile wat sesutau skrg mak ayah malu ko lak kne mintak maaf secara terbuka... bodoh tok ko 200x jgn lupe byr
  • entah

    budak tak berotak

    Public CommentUserbudak tak berotak
  • http://www.facebook.com/fiez786 Hafiz Hj Ismail

    pergh

    Public CommentUserpergh
  • http://www.facebook.com/people/Mohamad-Izuan-Razali/100001123596015 Mohamad Izuan Razali

    kamu dimaafkan….don’t do that again…

    Public CommentUserkamu dimaafkan....don't do that again...
  • http://www.facebook.com/sylvastine.sgsj Sylvastine Sgsj

    Perbuatan yang melampau tidak semudah itu untuk dimaafkan. Masa buat tak ingat menyesal. bila kena buru dan nak didakwa mula tunjuk muka seposen, menyesal konon. Belajar tinggi tetapi tak berakal. Kalau mudah sangat dimaafkan, pasti ramai lagi yang akan melakukan perkara terhina ini. Berilah pengajaran kepada mereka yg bersiap biadap dan tidak bertamadun ini. Apa kena mengena Hari Kemerdekaan perbuatan tidak bermoral mereka ini. Rupa-rupanya mereka ini masih terjajah akal dan minda. Kasihan!

    Public CommentUserPerbuatan yang melampau tidak semudah itu untuk dimaafkan. Masa buat tak ingat menyesal. bila kena buru dan nak didakwa mula tunjuk muka seposen, menyesal konon. Belajar tinggi tetapi tak berakal. Kalau mudah sangat dimaafkan, pasti ramai lagi yang akan melakukan perkara terhina ini. Berilah pengajaran kepada mereka yg bersiap biadap dan tidak bertamadun ini. Apa kena mengena Hari Kemerdekaan perbuatan tidak bermoral mereka ini. Rupa-rupanya mereka ini masih terjajah akal dan minda. Kasihan!
  • aper-aper ajer…

    jgn ingat dgn mtk maaf….org leh lupa aper yg dh kamu buat…masa nak buat x pikir…pastu suka2 mtk maaf…pastu saper yg malu mak bapak gak…..puiiiiii…

    Public CommentUserjgn ingat dgn mtk maaf....org leh lupa aper yg dh kamu buat...masa nak buat x pikir...pastu suka2 mtk maaf...pastu saper yg malu mak bapak gak.....puiiiiii...
  • pica

    Hmmmm rasakan..tu la budak tak reti bersyukur..mak ayah berhempas pulas hantar ko belajar, tapi ko malukan mereka plak.tak sedar slama ni duit yg ko belajar bkn pinjm dr kerajaan ker? Kamu masih muda umur masih pnjg binalah kehidupan yg lebih baik. Jgn malukan diri sendiri lg

    Public CommentUserHmmmm rasakan..tu la budak tak reti bersyukur..mak ayah berhempas pulas hantar ko belajar, tapi ko malukan mereka plak.tak sedar slama ni duit yg ko belajar bkn pinjm dr kerajaan ker? Kamu masih muda umur masih pnjg binalah kehidupan yg lebih baik. Jgn malukan diri sendiri lg
  • Nurashikin

    syg muka hensem, pandai, tp otak hmm ssh nk ckp..

    Public CommentUsersyg muka hensem, pandai, tp otak hmm ssh nk ckp..
  • HangJebon

    PR Lancar Jihad Pertahan Ammar dan Sin Yee

    Dengan penangkapan ikon biadab, Ammar dan Sin Yee, PR dikatakan sedang mengatur langkah untuk membela kedua-dua mereka sebagai modal politik seterusnya.

    Di masa yang sama, ibu bapa Ammar yang pantas bertindak menyerahkannya kepada pihak polis telah pun meminta maaf kepada Perdana Menteri dan rakyat Malaysia atas tindakan biadap anak mereka. Malah, mereka juga sedang berusaha untuk berjumpa dengan Perdana Menteri bagi meminta maaf secara rasmi dan bersemuka sebagai tanda ikhlas dan insaf.

    Sin Yee bagaimanapun, menggunakan pentas politik untuk meminta maaf iaitu melalui DAP dan dengan membuat sidang media dalam bahasa Cina yang diterjemahkan. Tiada permohonan maaf secara langsung kepada Perdana Menteri yang dilafazkan, hanya permohonan maaf secara umum kepada rakyat Malaysia. Itupun entah tepat entah tidak dengan terjemahan yang diperdengarkan kepada kita.

    Tidak seperti Ammar, pihak Sin Yee tidak menyatakan minat untuk menemui Perdana Menteri dan meminta maaf secara rasmi dan bersemuka.

    Sebaliknya, dengan meminta bantuan DAP, parti itu pantas menjadikan tangan Sin Yee yang digari ketika tangkapan sebagai isu untuk menenggelamkan isu sebenar, iaitu bersikap biadab terhadap pemimpin negara.

    Namun, oleh kerana bukan hanya Sin Yee yang terlibat, DAP merasa bimbang jika sifat perkauman mereka kelihatan begitu ketara jika hanya Sin Yee yang dibela. Justeru, mahu tidak mahu, PR perlu kelihatan membela semua yang terlibat secara adil. Keputusannya, Ammar dan Sin Yee, kedua-duanya perlu dibela oleh PR.

    Untuk itu, kedua-dua mereka tidak boleh dibiarkan digambarkan sebagai pesalah tetapi perlu dijadikan wira. Bagi mencapai matlamat ini, PAS perlu melancarkan jihad untuk membela kedua-dua Ammar dan Sin Yee atas nama keadilan dalam Islam.

    Hujah yang digunakan oleh PR ialah kedua-dua mereka masih muda dan kesalahan yang dilakukan adalah tidak seberapa iaitu hanya memijak dan menunjuk punggung kepada gambar, bukannya kepala Dato’ Seri Najib. Oleh itu, mereka tidak layak dilayan seperti penjenayah dengan mengenakan gari ketika tangkapan. Tindakan tersebut akan digembar-gemburkan sebagai menunjukkan yang kerajaan tidak berperi-kemanusiaan, tidak bertimbang rasa dan sengaja ingin menutup hak bersuara rakyat.

    Di samping itu, DAP tetap juga akan menggunakan pendekatan perkauman bagi menaikkan kemarahan kaum Cina terhadap kerajaan. Beberapa isu akan ditimbulkan bagi menunjukkan layanan berbeza oleh polis terhadap peserta Cina dan Melayu yang ditangkap atau antara Sin Yee dan Ammar.

    Inilah antara stragegi jihad PR untuk Sin Yee dan Ammar dan mereka bakal melancarnya secara serentak secepat mungkin.

    Nampaknya demi kuasa, PR, termasuk PAS sanggup melancarkan jihad membela perlakuan menunjuk punggung di khalayak ramai. Kerana kuasa PAS sanggup berjihad untuk anak Cina yang kurang ajar terhadap pemimpin Islam. Lebih buruk ialah si anak Cina itu langsung tidak menunjukkan keikhlasan dan keinsafan dalam permohonan maafnya. Sudahlah dibuat di dalam bahasa Cina yang mana Perdana Menteri tidak dapat memahaminya, lebih teruk lagi ialah hakikat bahawa seorang warganegara yang mengaku setia kepada negara tidak mampu berbahasa kebangsaan walaupun untuk memohon maaf.

    Inilah produk DAP dan produk inilah yang PKR dan PAS sedang bantu untuk diperkembangkan dan diperkuatkan.

    Nampaknya, jihad PR adalah jihad untuk memenangkan kafir harbi.

    Public CommentUserPR Lancar Jihad Pertahan Ammar dan Sin Yee Dengan penangkapan ikon biadab, Ammar dan Sin Yee, PR dikatakan sedang mengatur langkah untuk membela kedua-dua mereka sebagai modal politik seterusnya. Di masa yang sama, ibu bapa Ammar yang pantas bertindak menyerahkannya kepada pihak polis telah pun meminta maaf kepada Perdana Menteri dan rakyat Malaysia atas tindakan biadap anak mereka. Malah, mereka juga sedang berusaha untuk berjumpa dengan Perdana Menteri bagi meminta maaf secara rasmi dan bersemuka sebagai tanda ikhlas dan insaf. Sin Yee bagaimanapun, menggunakan pentas politik untuk meminta maaf iaitu melalui DAP dan dengan membuat sidang media dalam bahasa Cina yang diterjemahkan. Tiada permohonan maaf secara langsung kepada Perdana Menteri yang dilafazkan, hanya permohonan maaf secara umum kepada rakyat Malaysia. Itupun entah tepat entah tidak dengan terjemahan yang diperdengarkan kepada kita. Tidak seperti Ammar, pihak Sin Yee tidak menyatakan minat untuk menemui Perdana Menteri dan meminta maaf secara rasmi dan bersemuka. Sebaliknya, dengan meminta bantuan DAP, parti itu pantas menjadikan tangan Sin Yee yang digari ketika tangkapan sebagai isu untuk menenggelamkan isu sebenar, iaitu bersikap biadab terhadap pemimpin negara. Namun, oleh kerana bukan hanya Sin Yee yang terlibat, DAP merasa bimbang jika sifat perkauman mereka kelihatan begitu ketara jika hanya Sin Yee yang dibela. Justeru, mahu tidak mahu, PR perlu kelihatan membela semua yang terlibat secara adil. Keputusannya, Ammar dan Sin Yee, kedua-duanya perlu dibela oleh PR. Untuk itu, kedua-dua mereka tidak boleh dibiarkan digambarkan sebagai pesalah tetapi perlu dijadikan wira. Bagi mencapai matlamat ini, PAS perlu melancarkan jihad untuk membela kedua-dua Ammar dan Sin Yee atas nama keadilan dalam Islam. Hujah yang digunakan oleh PR ialah kedua-dua mereka masih muda dan kesalahan yang dilakukan adalah tidak seberapa iaitu hanya memijak dan menunjuk punggung kepada gambar, bukannya kepala Dato’ Seri Najib. Oleh itu, mereka tidak layak dilayan seperti penjenayah dengan mengenakan gari ketika tangkapan. Tindakan tersebut akan digembar-gemburkan sebagai menunjukkan yang kerajaan tidak berperi-kemanusiaan, tidak bertimbang rasa dan sengaja ingin menutup hak bersuara rakyat. Di samping itu, DAP tetap juga akan menggunakan pendekatan perkauman bagi menaikkan kemarahan kaum Cina terhadap kerajaan. Beberapa isu akan ditimbulkan bagi menunjukkan layanan berbeza oleh polis terhadap peserta Cina dan Melayu yang ditangkap atau antara Sin Yee dan Ammar. Inilah antara stragegi jihad PR untuk Sin Yee dan Ammar dan mereka bakal melancarnya secara serentak secepat mungkin. Nampaknya demi kuasa, PR, termasuk PAS sanggup melancarkan jihad membela perlakuan menunjuk punggung di khalayak ramai. Kerana kuasa PAS sanggup berjihad untuk anak Cina yang kurang ajar terhadap pemimpin Islam. Lebih buruk ialah si anak Cina itu langsung tidak menunjukkan keikhlasan dan keinsafan dalam permohonan maafnya. Sudahlah dibuat di dalam bahasa Cina yang mana Perdana Menteri tidak dapat memahaminya, lebih teruk lagi ialah hakikat bahawa seorang warganegara yang mengaku setia kepada negara tidak mampu berbahasa kebangsaan walaupun untuk memohon maaf. Inilah produk DAP dan produk inilah yang PKR dan PAS sedang bantu untuk diperkembangkan dan diperkuatkan. Nampaknya, jihad PR adalah jihad untuk memenangkan kafir harbi.
  • LolaLoli

    btol tu…dlm kes budak ni, aku kesian sgt ngan mak bapak dia…terpaksa tanggung malu sebab tindakan bodoh dia…ayah dia pulak sampai nak jumpa pm utk mtk maaf..budak ni btol2 menyusahkan mak bapak dia…

    Public CommentUserbtol tu...dlm kes budak ni, aku kesian sgt ngan mak bapak dia...terpaksa tanggung malu sebab tindakan bodoh dia...ayah dia pulak sampai nak jumpa pm utk mtk maaf..budak ni btol2 menyusahkan mak bapak dia...
  • OpahGangnamStyle

    mane dpt info ni..?rasis lak aku bace…

    Public CommentUsermane dpt info ni..?rasis lak aku bace...
  • CIA

    aku yang bagi info..

    Public CommentUseraku yang bagi info..
  • troll

    lol…hensem dulu yg dia nampak

    Public CommentUserlol...hensem dulu yg dia nampak
  • aba

    harap muhasabah diri. Dah terima hukuman. Tppp apa citer yang lain-lain…????namawee???? senyap je????

    Public CommentUserharap muhasabah diri. Dah terima hukuman. Tppp apa citer yang lain-lain...????namawee???? senyap je????
  • puiiiii

    puiiii sekali

    Public CommentUserpuiiii sekali
  • juita

    malooonye….siyes kalu aku jd dia aku kluar duduk luar negara weh…malu ng sedara mara,kawan,jiran,kenalan,cikgu,eeeeeee xpaham betul la..mmg nasib ko malang sket la sbb tertangkap kan…kalu jadi mak bpk dia lg la malu dgn kwan2,bos, sng cita aku trs jadikan malaysia ni sejarah hidup masa lalu..duduk luar negara sampai bila2!

    Public CommentUsermalooonye....siyes kalu aku jd dia aku kluar duduk luar negara weh...malu ng sedara mara,kawan,jiran,kenalan,cikgu,eeeeeee xpaham betul la..mmg nasib ko malang sket la sbb tertangkap kan...kalu jadi mak bpk dia lg la malu dgn kwan2,bos, sng cita aku trs jadikan malaysia ni sejarah hidup masa lalu..duduk luar negara sampai bila2!
  • 2t

    manusia yang tak pernah tau bersyukur ….!! Bodoh sombong !!

    Public CommentUsermanusia yang tak pernah tau bersyukur ....!! Bodoh sombong !!
  • asoon08

    menyesal tait kucing pelajar kolej pun bodoh nak mampus buat rugi duit mak bapak dan kerajaan saja ada otak tak tahu guna bahalol punya org;

    Public CommentUsermenyesal tait kucing pelajar kolej pun bodoh nak mampus buat rugi duit mak bapak dan kerajaan saja ada otak tak tahu guna bahalol punya org;
  • bebas

    mmg btol.. kalo melayu, mcm2 kena.. tp kalo cina, buat sidang akbar cina.. parti2 cina suma back – up.. x boleh amik tindakan nnti dikatakan perkauman.. contoh sama macam kes NAMWEE & sorg Cina yg kena pukul di KFC I city.. yg bangsa mlayu islam sibuk bergaduh sesame sendiri… org negara luar senyum je tgk.. kalo truskan lame2 jd la cm negara asia brat yg perang same sendiri…

    Public CommentUsermmg btol.. kalo melayu, mcm2 kena.. tp kalo cina, buat sidang akbar cina.. parti2 cina suma back - up.. x boleh amik tindakan nnti dikatakan perkauman.. contoh sama macam kes NAMWEE & sorg Cina yg kena pukul di KFC I city.. yg bangsa mlayu islam sibuk bergaduh sesame sendiri... org negara luar senyum je tgk.. kalo truskan lame2 jd la cm negara asia brat yg perang same sendiri...
  • CIAST

    Ehh aku la..

    Public CommentUserEhh aku la..
  • zeera

    sesungguhnya aku amat berstuju…sblom2 nie aku pown jenis ats pagar jgk…xtaw nk sokong mana n nk kondem pihak mana..tp skang makin jelas plak PR n PAS dh lari drp landasan…klu PR n PAS kata BN,UMNO terok….diorg kena btolkan dlu parti sdiri…skang parti sdiri tak btol…lg nk rosakkan parti lain…haiiyyaaa…

    Public CommentUsersesungguhnya aku amat berstuju...sblom2 nie aku pown jenis ats pagar jgk...xtaw nk sokong mana n nk kondem pihak mana..tp skang makin jelas plak PR n PAS dh lari drp landasan...klu PR n PAS kata BN,UMNO terok....diorg kena btolkan dlu parti sdiri...skang parti sdiri tak btol...lg nk rosakkan parti lain...haiiyyaaa...
  • Pemandu Bas Mini

    Now you’ve done a small step by ask for forgiveness. But you’ve got loooongg way to go boy. What’s done is done, you’ve still have to pay the consequences. Awak masih kena tanggung keaiban ibu bapa anda atas tindakan anda. Sedih tau aku tgk parents anda yang sanggup nak jumpa PM secara peribadi utk minta maaf atas perbuatan yang anda lakukan.

    Public CommentUserNow you've done a small step by ask for forgiveness. But you've got loooongg way to go boy. What's done is done, you've still have to pay the consequences. Awak masih kena tanggung keaiban ibu bapa anda atas tindakan anda. Sedih tau aku tgk parents anda yang sanggup nak jumpa PM secara peribadi utk minta maaf atas perbuatan yang anda lakukan.


MyNewsHubSatu Perubahan Dalam Sajian Berita Online2014