MYNEWSHUB.MY - PORTAL BERITA ONLINE TERHANGAT MASA KINI!
Saturday, April 19, 2014


zulkifli nordin-anwar ibrahim

Saya Disuruh Reka Bukti Untuk Jatuhkan Najib

    June 14, 2012




KENYATAAN yang dibuat Datuk Zulkifli Nordin di atas itu bukan kenyataan baru, ia pertama kali di bangkitkan dalam persidangan Dewan Rakyat pada Mac 2010 setelah beliau dipecat dari PKR tidak berapa lama sebelum itu. Tapi bila kenyataan sama diulang semula semalam, secara terbuka dalam TV, ia mengejutkan ramai orang, terutama kalangan pensimpati pembangkang yang tidak terdedah dengan maklumat seumpama itu sebelum ini.

Orang pembangkang penulis tahu, trauma tengok TV, lebih lagi TV3. Tapi yang dianjur untuk diboikot itu setahu penulis Buletin Utama sahaja, rancangan Soal Jawab semalam tidak termasuk dalam senarai kot.

Ini pun satu hal juga, dalam pada bercakap tentang kebebasan bersuara, boleh pulak boikot-boikot media tertentu. Kebebasan suara apa macam ini?

Tapi tidak mengapalah, penulis tinggalkan soal itu untuk perbincangan di lain masa. Yang penting sekarang ialah, apa akibatnya kalau tuduhan Zul Nordin itu benar, yang dia diarah Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mereka-reka cerita mengaitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam soal pembunuhan Altantunya? Termasuk menyediakan Akuan Bersumpah (statutory declaration) palsu untuk mengaitkan Najib?

Ini perkara serius. Anwar bukan calang-calang orang, pernah diangkat sebagai pemimpin anugerah tuhan (oleh isterinya sendiri), dipandang tinggi sebagai bakal Perdana Menteri Malaysia in the making, cakapnya, gayanya menjadi ikutan ramai anak muda dan anak tua. Malah kalau diikut-ikutkan Anwar adalah segala-galanya bagi sebahagian orang sehingga sanggup membuang ibu dan adik beradik sendiri.

Semasa demo Bersih itu hari, penulis lihat sendiri begitu ramai yang bangga, cukup dengan berdiri di sebelah bayang-bayang Anwar saja pun.

Penulis sendiri bangga dengan Anwar, terutama sejak melihat video seks yang didakwa melibatkannya – tak sangka rupanya ada orang Melayu yang punya ‘size’ seperti dia, ingat Mat Salleh saja. Kebanggaan menjadi Melayu, bertambah kuat setelah menonton video itu.

Ini sekadar nak menunjukkan betapa hebatnya Anwar.

Tapi siapa sangka, di antara semua yang hebat dan ‘baik-baik’ itu, rupanya Anwar juga tidak banyak beza dengan apa yang dia sering tuduh kepada musuh politiknya – guna politik kotor untuk jatuhkan imej pemimpin tertentu. Yang dedah bukan orang lain, tapi bekas peguam dia sendiri. Setakat orang lain yang hanya mampu lihat Anwar dari jauh tapi pertahan Anwar mengalahkan pernah tidur sekatil, toksah mimpi nak disamakan dengan Zul Nordin yang susah senang bersama Anwar waima semasa Anwar bergelar banduan!!

Sudah tentu cakap Zul Nordin ada merit dan sebab yang kuat untuk dipercayai. Kalau ini salah, apa yang diungkapkan oleh Zul Nordin itu salah, macam biasalah – saman.

Tapi kalau tanya penulis, memang dari mula pun tak percaya Najib terlibat dalam pembunuhan Altantunya ini. Apa bukti yang ada, melainkan akuan bersumpah yang diketahui sekarang hanyalah rekaan semata-mata. Apa yang hebat pasal Akuan Bersumpah? Ramai tak tahu bahawa Akuan Bersumpah ini adalah adaptasi Sumpah Muhabalah dalam Islam. Dinamakan Akuan Bersumpah supaya ia boleh dimasukkan dalam sistem perundangan sivil negara ini, kalau Sumpah Muhabalah hanya terpakai di kalangan orang Islam sahaja.

Jangan kita lupa, Anwar tolak amalan Sumpah Muhabalah ini tapi dia nak pengikutnya percaya Akuan Bersumpah yang sebenarnya versi yang lebih kurang sama, sumpah juga.

Sudah tentu tuduhan terlibat dalam pembunuhan bukan calang-calang tuduhan, kalau tidak, Raja Petra Kamarudin (RPK) tidak akan lari ke luar negara setelah Najib mengemukakan saman terhadapnya. Kita perlu lebih dari Akuan Bersumpah yang boleh direka dan dicipta untuk meyakinkan diri kita bahawa orang yang dituduh itu benar-benar terlibat.

Sebab itu akibat dari dakwaan Zul Nordinini besar. Bukan sedikit orang yang dah termakan pembohongan Anwar bahawa Najib terlibat dalam membunuh Altantunya. Apa nak jadi dengan orang-orang ini kalau mati sebelum sempat minta maaf dengan Najib sebab tersilap percayakan Anwar dalam soal pembunuhan ini? Siapa nak tanggung dosa semua tu?

Ada yang jenis orang ini yang penulis kenal, bergelar pak Haji tau. Jangan silap saja penulis sebut pasal Anwar depan dia, cepat-cepat dia mintak 4 saksi, walaupun apa yang penulis sebut itu tidak ada kena mengena dengan hukum hudud dimana soal penyediaan 4 saksi ini adalah satu kewajiban.

Tapi bila sebut pasal silap Najib, terlupa dia soal 4 saksi, laju saja dia mengangguk, tak sempat penulis habis cakap pun – penulis cakap tentang Najib bin Yusof (jiran kampung), bukan Najib Razak.

Saya Disuruh Reka Bukti Untuk Jatuhkan Najibhttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2012/06/zulkifli-nordin-anwar-ibrahim.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2012/06/zulkifli-nordin-anwar-ibrahim-150x150.jpg MyNewsHub
KENYATAAN yang dibuat Datuk Zulkifli Nordin di atas itu bukan kenyataan baru, ia pertama kali di bangkitkan dalam persidangan Dewan Rakyat pada Mac 2010 setelah beliau dipecat dari PKR tidak berapa lama sebelum itu. Tapi bila kenyataan sama diulang semula semalam, secara terbuka dalam TV, ia mengejutkan ramai orang,...
<p style="text-align: justify;">KENYATAAN yang dibuat Datuk Zulkifli Nordin di atas itu bukan kenyataan baru, ia pertama kali di bangkitkan dalam persidangan Dewan Rakyat pada Mac 2010 setelah beliau dipecat dari PKR tidak berapa lama sebelum itu. Tapi bila kenyataan sama diulang semula semalam, secara terbuka dalam TV, ia mengejutkan ramai orang, terutama kalangan pensimpati pembangkang yang tidak terdedah dengan maklumat seumpama itu sebelum ini.</p> <p style="text-align: justify;">Orang pembangkang penulis tahu, trauma tengok TV, lebih lagi TV3. Tapi yang dianjur untuk diboikot itu setahu penulis Buletin Utama sahaja, rancangan Soal Jawab semalam tidak termasuk dalam senarai kot. Ini pun satu hal juga, dalam pada bercakap tentang kebebasan bersuara, boleh pulak boikot-boikot media tertentu. Kebebasan suara apa macam ini? Tapi tidak mengapalah, penulis tinggalkan soal itu untuk perbincangan di lain masa. Yang penting sekarang ialah, apa akibatnya kalau tuduhan Zul Nordin itu benar, yang dia diarah Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mereka-reka cerita mengaitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam soal pembunuhan Altantunya? Termasuk menyediakan Akuan Bersumpah (statutory declaration) palsu untuk mengaitkan Najib? Ini perkara serius. Anwar bukan calang-calang orang, pernah diangkat sebagai pemimpin anugerah tuhan (oleh isterinya sendiri), dipandang tinggi sebagai bakal Perdana Menteri Malaysia in the making, cakapnya, gayanya menjadi ikutan ramai anak muda dan anak tua. Malah kalau diikut-ikutkan Anwar adalah segala-galanya bagi sebahagian orang sehingga sanggup membuang ibu dan adik beradik sendiri. Semasa demo Bersih itu hari, penulis lihat sendiri begitu ramai yang bangga, cukup dengan berdiri di sebelah bayang-bayang Anwar saja pun. Penulis sendiri bangga dengan Anwar, terutama sejak melihat video seks yang didakwa melibatkannya – tak sangka rupanya ada orang Melayu yang punya ‘size’ seperti dia, ingat Mat Salleh saja. Kebanggaan menjadi Melayu, bertambah kuat setelah menonton video itu. Ini sekadar nak menunjukkan betapa hebatnya Anwar. Tapi siapa sangka, di antara semua yang hebat dan ‘baik-baik’ itu, rupanya Anwar juga tidak banyak beza dengan apa yang dia sering tuduh kepada musuh politiknya - guna politik kotor untuk jatuhkan imej pemimpin tertentu. Yang dedah bukan orang lain, tapi bekas peguam dia sendiri. Setakat orang lain yang hanya mampu lihat Anwar dari jauh tapi pertahan Anwar mengalahkan pernah tidur sekatil, toksah mimpi nak disamakan dengan Zul Nordin yang susah senang bersama Anwar waima semasa Anwar bergelar banduan!! Sudah tentu cakap Zul Nordin ada merit dan sebab yang kuat untuk dipercayai. Kalau ini salah, apa yang diungkapkan oleh Zul Nordin itu salah, macam biasalah – saman. Tapi kalau tanya penulis, memang dari mula pun tak percaya Najib terlibat dalam pembunuhan Altantunya ini. Apa bukti yang ada, melainkan akuan bersumpah yang diketahui sekarang hanyalah rekaan semata-mata. Apa yang hebat pasal Akuan Bersumpah? Ramai tak tahu bahawa Akuan Bersumpah ini adalah adaptasi Sumpah Muhabalah dalam Islam. Dinamakan Akuan Bersumpah supaya ia boleh dimasukkan dalam sistem perundangan sivil negara ini, kalau Sumpah Muhabalah hanya terpakai di kalangan orang Islam sahaja. Jangan kita lupa, Anwar tolak amalan Sumpah Muhabalah ini tapi dia nak pengikutnya percaya Akuan Bersumpah yang sebenarnya versi yang lebih kurang sama, sumpah juga. Sudah tentu tuduhan terlibat dalam pembunuhan bukan calang-calang tuduhan, kalau tidak, Raja Petra Kamarudin (RPK) tidak akan lari ke luar negara setelah Najib mengemukakan saman terhadapnya. Kita perlu lebih dari Akuan Bersumpah yang boleh direka dan dicipta untuk meyakinkan diri kita bahawa orang yang dituduh itu benar-benar terlibat. Sebab itu akibat dari dakwaan Zul Nordinini besar. Bukan sedikit orang yang dah termakan pembohongan Anwar bahawa Najib terlibat dalam membunuh Altantunya. Apa nak jadi dengan orang-orang ini kalau mati sebelum sempat minta maaf dengan Najib sebab tersilap percayakan Anwar dalam soal pembunuhan ini? Siapa nak tanggung dosa semua tu? Ada yang jenis orang ini yang penulis kenal, bergelar pak Haji tau. Jangan silap saja penulis sebut pasal Anwar depan dia, cepat-cepat dia mintak 4 saksi, walaupun apa yang penulis sebut itu tidak ada kena mengena dengan hukum hudud dimana soal penyediaan 4 saksi ini adalah satu kewajiban. Tapi bila sebut pasal silap Najib, terlupa dia soal 4 saksi, laju saja dia mengangguk, tak sempat penulis habis cakap pun – penulis cakap tentang Najib bin Yusof (jiran kampung), bukan Najib Razak.</p>

Iklan Teks:


PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
  • Raul

    mynewshub quite similar with Buletin Utama. 

    Public CommentUsermynewshub quite similar with Buletin Utama. 
  • Kucai10

     2la psal, tah mane2 tah sumber dia dpt…nnt jd mcm kes mat sabu psal bukit kepong 2…nasib bek brader polis 2 gentle je mnx maaf…

    Public CommentUser 2la psal, tah mane2 tah sumber dia dpt...nnt jd mcm kes mat sabu psal bukit kepong 2...nasib bek brader polis 2 gentle je mnx maaf...
  • jebat

    ape pun x boleh..

    Public CommentUserape pun x boleh..
  • Admin Mynewshub

    bape RM mynewshub dapat arini ye? tak habis2 mengampu dan sebar fitnah..

    Public CommentUserbape RM mynewshub dapat arini ye? tak habis2 mengampu dan sebar fitnah..
  • sekadar layan

     x kira la..tp ada betulnyer kan…betul x…kalo bab anwar…perlu 4 saksi…bab najib…xperlu saksi….heh…..apa yang adilnya kat situ….hope ko fikirkan balik sindir penulis ni…..sbb ramai yg bodoh dan dan ilang akal semata2 Anwar…walopun byk bukti sahih yg boleh sabitkan dgn segala perbuatan jijik yg dia yg buat…tp seperti biasa la….ungkapan org munafik belah korang yg x abis2 kata konspirasi……ceh..mmg sampah

    Public CommentUser x kira la..tp ada betulnyer kan...betul x...kalo bab anwar...perlu 4 saksi...bab najib...xperlu saksi....heh.....apa yang adilnya kat situ....hope ko fikirkan balik sindir penulis ni.....sbb ramai yg bodoh dan dan ilang akal semata2 Anwar...walopun byk bukti sahih yg boleh sabitkan dgn segala perbuatan jijik yg dia yg buat...tp seperti biasa la....ungkapan org munafik belah korang yg x abis2 kata konspirasi......ceh..mmg sampah
  • Ahmad Syihabuddin

    haha, orang dah tak percaya dah pada zulkifli nordin dahhh.. kuat menipu dia tuh… biasa la.. asalakan duit poket masuk

    Public CommentUserhaha, orang dah tak percaya dah pada zulkifli nordin dahhh.. kuat menipu dia tuh... biasa la.. asalakan duit poket masuk
  • Kaki Kutuk 360 Darjah

    tak payah percaya dengan politik..bodohlah jenis penyokong2 taksub ni..

    jadi orang bijak sikitlah…jangan terlampau buta dan jumud disebabkan ideologi parti.

    kalau fikir2 balik..dah berapa ramai orang2 kuat PKR cabut…kenapa dorang cabut? tanyakan pada diri sendiri..itu menunjukkan ada something wrong dengan PKR.

    Public CommentUsertak payah percaya dengan politik..bodohlah jenis penyokong2 taksub ni.. jadi orang bijak sikitlah...jangan terlampau buta dan jumud disebabkan ideologi parti. kalau fikir2 balik..dah berapa ramai orang2 kuat PKR cabut...kenapa dorang cabut? tanyakan pada diri sendiri..itu menunjukkan ada something wrong dengan PKR.
  • UNiCR0N3

    anuar suckss

    Public CommentUseranuar suckss
  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1240879261 Mohd Nur ARiff

    penat dahhh pasal politikkk nie

    Public CommentUserpenat dahhh pasal politikkk nie
  • http://sozcyili.blogspot.com/ AmenoWorld

    Der, mana nama penulis neh der. Wartawan kena letak nama der.. adoi

    Ekekeke..

    Public CommentUserDer, mana nama penulis neh der. Wartawan kena letak nama der.. adoi Ekekeke..
  • ms.pareira

    Penulis sendiri bangga dengan Anwar, terutama sejak melihat video seks yang didakwa melibatkannya – tak sangka rupanya ada orang Melayu yang punya ‘size’ seperti dia, ingat Mat Salleh saja. Kebanggaan menjadi Melayu, bertambah kuat setelah menonton video itu.

    Public CommentUserPenulis sendiri bangga dengan Anwar, terutama sejak melihat video seks yang didakwa melibatkannya – tak sangka rupanya ada orang Melayu yang punya ‘size’ seperti dia, ingat Mat Salleh saja. Kebanggaan menjadi Melayu, bertambah kuat setelah menonton video itu.
  • http://profile.yahoo.com/FHLDG2KDM26C4BYCSEKBGMOHDQ Amin Zack

    berapa orang pulak yang ada pangkat kat BN yang keluar umno?? cuba citer2..jgn sembang pung pang pung pang..

    Public CommentUserberapa orang pulak yang ada pangkat kat BN yang keluar umno?? cuba citer2..jgn sembang pung pang pung pang..
  • http://profile.yahoo.com/FHLDG2KDM26C4BYCSEKBGMOHDQ Amin Zack

    4 saksi?? najib tu kena tuduh meliwat ke sampai 4 orang saksi?? tuduhan pada anwar tu meliwat..kena 4 orang saksi..kau tau Islam ke tak ni?? sedangkan mahathir sendiri mengaku anwar tak bersalah apa2 pun masa dia kena ISA dulu..hahah..sebelum bercakap pasal 4 orang saksi ni, dalami Islam dulu..jgn sembang byk..malu nnt..kah3

    Public CommentUser4 saksi?? najib tu kena tuduh meliwat ke sampai 4 orang saksi?? tuduhan pada anwar tu meliwat..kena 4 orang saksi..kau tau Islam ke tak ni?? sedangkan mahathir sendiri mengaku anwar tak bersalah apa2 pun masa dia kena ISA dulu..hahah..sebelum bercakap pasal 4 orang saksi ni, dalami Islam dulu..jgn sembang byk..malu nnt..kah3
  • Hakpuii

    Xde point lngsung artikel ni.. puii..

    Public CommentUserXde point lngsung artikel ni.. puii..
  • saudara

    first aku nak bg tau mynewshub…sebelum aku bace aku dah dislike ko punye artikel 

    second aku meluat asik politik ko semngat melayu tetapi cite pasal islam haprak
    third lpas aku bace bertambah meluat aku ko dok kutok org xhabes2 cite video X laa
    woi skung zaman teknologi xde hitam putih budak2 IT pun terer edit la siap warne lg ok. makin korang BEEND meroyan makin ramai org tau korang menipu.
    p/s: skung internet hujung jari senang2 je nak sahkan berita nie tulin or palsu
    hanya pengikot setia BN je xpndai gune akal cari maklumat yg sah.

    Public CommentUserfirst aku nak bg tau mynewshub...sebelum aku bace aku dah dislike ko punye artikel  second aku meluat asik politik ko semngat melayu tetapi cite pasal islam haprak third lpas aku bace bertambah meluat aku ko dok kutok org xhabes2 cite video X laa woi skung zaman teknologi xde hitam putih budak2 IT pun terer edit la siap warne lg ok. makin korang BEEND meroyan makin ramai org tau korang menipu. p/s: skung internet hujung jari senang2 je nak sahkan berita nie tulin or palsu hanya pengikot setia BN je xpndai gune akal cari maklumat yg sah.
  • pemerhati bebas jer.

    susah senang bersama anwar?:
    “Anwar mengalahkan pernah tidur sekatil, toksah mimpi nak disamakan
    dengan Zul Nordin yang susah senang bersama Anwar waima semasa Anwar
    bergelar banduan!!”

    Tak nampak bukti?:
    “Tapi kalau tanya penulis, memang dari mula pun tak percaya Najib terlibat dalam pembunuhan Altantunya ini. Apa bukti yang ada,”
    ermm…

    Apa jadi, kalu kita cerita, tapi cerita tu fitnah, dan kita belum minta maaf kn?:
    “Apa nak jadi dengan orang-orang ini kalau mati sebelum sempat minta maaf dengan Najib ”

    Allahuakhbar, kita cerita sesuatu dari sudut pandangan islam adalah lebih baik bukan? Ada sesiapa boleh sangkal kebenaran dan kebesaran Agama Allah? Wallahualam..
    “cepat-cepat dia mintak 4 saksi, walaupun apa yang penulis sebut itu
    tidak ada kena mengena dengan hukum hudud dimana soal penyediaan 4 saksi
    ini adalah satu kewajiban.”

    Public CommentUsersusah senang bersama anwar?: "Anwar mengalahkan pernah tidur sekatil, toksah mimpi nak disamakan dengan Zul Nordin yang susah senang bersama Anwar waima semasa Anwar bergelar banduan!!" Tak nampak bukti?: "Tapi kalau tanya penulis, memang dari mula pun tak percaya Najib terlibat dalam pembunuhan Altantunya ini. Apa bukti yang ada," ermm... Apa jadi, kalu kita cerita, tapi cerita tu fitnah, dan kita belum minta maaf kn?: "Apa nak jadi dengan orang-orang ini kalau mati sebelum sempat minta maaf dengan Najib " Allahuakhbar, kita cerita sesuatu dari sudut pandangan islam adalah lebih baik bukan? Ada sesiapa boleh sangkal kebenaran dan kebesaran Agama Allah? Wallahualam.. "cepat-cepat dia mintak 4 saksi, walaupun apa yang penulis sebut itu tidak ada kena mengena dengan hukum hudud dimana soal penyediaan 4 saksi ini adalah satu kewajiban."
  • sekadar layan

     haha..bis tu apsal ko ikuti gak…kiranya ko ttp nak tau gak kan…tp aku rasa ko lg bangang kot….if ko nk pecaya si Anwar suci bershit tu ko punya pasal la…dosa masing2 tanggung….tp aku rasa ko ada akal fikiran ko fikir la logik nya..aku pun kdg2 ada gak x setuju dgn cara pemerintah..bukan kita nak trima semuanya bulat2….tp aku pun nk gtau suku sakat puak haram jadah hang ni  bodoh bila terlalu mengagung kan pemimpin yg moralnya sama dgn kaldai..kaldai pun aku rasa suci lg…..tu je la yg mampu aku cakap…slebihnya tu hal ko la…

    Public CommentUser haha..bis tu apsal ko ikuti gak...kiranya ko ttp nak tau gak kan...tp aku rasa ko lg bangang kot....if ko nk pecaya si Anwar suci bershit tu ko punya pasal la...dosa masing2 tanggung....tp aku rasa ko ada akal fikiran ko fikir la logik nya..aku pun kdg2 ada gak x setuju dgn cara pemerintah..bukan kita nak trima semuanya bulat2....tp aku pun nk gtau suku sakat puak haram jadah hang ni  bodoh bila terlalu mengagung kan pemimpin yg moralnya sama dgn kaldai..kaldai pun aku rasa suci lg.....tu je la yg mampu aku cakap...slebihnya tu hal ko la...
  • sekadar layan

     cuba sebutkan..aku nk tau gak sapa orang nya…..

    Public CommentUser cuba sebutkan..aku nk tau gak sapa orang nya.....
  • tolak BN & UMNO

    sampah punye blogger. kalau takde bukti, takkan la berita luar negara boleh masukkan nama najib suke-suki. 

    Public CommentUsersampah punye blogger. kalau takde bukti, takkan la berita luar negara boleh masukkan nama najib suke-suki. 
  • Aku

    Org umno ingt membunuj kene 4 saksi..wakakaka….

    Public CommentUserOrg umno ingt membunuj kene 4 saksi..wakakaka....
  • sekadar layan

     sebab dah dalami islam tu la aku berani cakap….kalo tuduhan meliwat or what ever yg melibatkan maksiat….sekiranya tidak boleh disediakan 4 saksi…ada kritea lain yg boleh digunakan….iatu antaranya…mereka hendaklah mengaku..tp Anwar nak ke mengaku….yg selebihnya cari la sndiri ye….kita ni masing2 belajar agama..dan masih belajar…so jgn malas nk cari….

    Public CommentUser sebab dah dalami islam tu la aku berani cakap....kalo tuduhan meliwat or what ever yg melibatkan maksiat....sekiranya tidak boleh disediakan 4 saksi...ada kritea lain yg boleh digunakan....iatu antaranya...mereka hendaklah mengaku..tp Anwar nak ke mengaku....yg selebihnya cari la sndiri ye....kita ni masing2 belajar agama..dan masih belajar...so jgn malas nk cari....
  • sekadar layan

     sayang betul ko kat Anwar ek…aii..ada ape2 ke….heheheh

    Public CommentUser sayang betul ko kat Anwar ek...aii..ada ape2 ke....heheheh
  • asakura2

    ikut xnak ikut tu hal masing2…setiap individu ade hak utk kritik dan peroalkan apa yg mereka rase betul sejajar dgn kehendak dan ape yg diperjuangkan. kadang2 bila kita sibuk menelanjangkan org lain sampai kita rase kebal dgn diri sndiri , jgn lupa Allah akan menelanjangkan kita atas apa yang kita lakukan diakhirat kelak. 

    Public CommentUserikut xnak ikut tu hal masing2...setiap individu ade hak utk kritik dan peroalkan apa yg mereka rase betul sejajar dgn kehendak dan ape yg diperjuangkan. kadang2 bila kita sibuk menelanjangkan org lain sampai kita rase kebal dgn diri sndiri , jgn lupa Allah akan menelanjangkan kita atas apa yang kita lakukan diakhirat kelak. 
  • sekadar layan

     dan sebab x dpt 4 orang saksi tu la..anwar berani buat dan buat lagi……sebab apa…xde 4 orang saksi…dan dia percaya…pengikut2 fanatiknya akan terus mempertahankan nya…..apa dia susah…betul x….heheh….kalo pakar kaki putaqr belit..apa pun dia sanggup buat……biarlah orang2 sperti ko sanggup gadai pintu belakang untuknya…..

    Public CommentUser dan sebab x dpt 4 orang saksi tu la..anwar berani buat dan buat lagi......sebab apa...xde 4 orang saksi...dan dia percaya...pengikut2 fanatiknya akan terus mempertahankan nya.....apa dia susah...betul x....heheh....kalo pakar kaki putaqr belit..apa pun dia sanggup buat......biarlah orang2 sperti ko sanggup gadai pintu belakang untuknya.....
  • Zul Kotak

    ko pegi la main sama keldai. tak pun si katak nama zul nordin hgahahahah

    Public CommentUserko pegi la main sama keldai. tak pun si katak nama zul nordin hgahahahah
  • ade otak dan akal, gunakan

    oi “sekadar layan”.. ade gak ko ek..haha.. ak nk komen satu je kt kau.. 

    kahkahkahkahkahkahkah

    Public CommentUseroi "sekadar layan".. ade gak ko ek..haha.. ak nk komen satu je kt kau..  kahkahkahkahkahkahkah
  • Kaki Kutuk 360 Darjah

     korang ni orang PKR memang jenis jumud..korang je betul orang lain salah,kata orang indon “kagak pernah mau intropeksi diri sendiri”..

    aku bukan jenis penyokong taksub untuk mana2 parti..soalan ko tu tanya ler kat orang UMNO..sekarang aku tanya dekat juak2 PKR..kenapa banyak orang2 penting PKR cabut? cecececiter ^_^

    Public CommentUser korang ni orang PKR memang jenis jumud..korang je betul orang lain salah,kata orang indon "kagak pernah mau intropeksi diri sendiri".. aku bukan jenis penyokong taksub untuk mana2 parti..soalan ko tu tanya ler kat orang UMNO..sekarang aku tanya dekat juak2 PKR..kenapa banyak orang2 penting PKR cabut? cecececiter ^_^
  • Kaki Kutuk 360 Darjah

    umat2 melayu yang jenis TAKSUB dan suka mendewa2kan pemimpin parti sendiri tu..insaflah.

    macam budak2 berhingus bergaduh separuh mati demi ideologi politik yang “tercinta”..tak ada manfaatnya pun..

    apa salahnya bersederhana..kalau tak suka,cakap je tak suka..tak payah lah EXTREAM sangat seolah2 mau berperang SYAHID gamaknya? sedih2 tengok umat2 melayu TAKSUB ni..

    korang separuh mati berjuang demi ideologi tercinta..yang duk merasa sedap nyaman kepimpinan atasan je..jadilah korang kambing yang sedia untuk dikorbankan anytime.

    Public CommentUserumat2 melayu yang jenis TAKSUB dan suka mendewa2kan pemimpin parti sendiri tu..insaflah. macam budak2 berhingus bergaduh separuh mati demi ideologi politik yang "tercinta"..tak ada manfaatnya pun.. apa salahnya bersederhana..kalau tak suka,cakap je tak suka..tak payah lah EXTREAM sangat seolah2 mau berperang SYAHID gamaknya? sedih2 tengok umat2 melayu TAKSUB ni.. korang separuh mati berjuang demi ideologi tercinta..yang duk merasa sedap nyaman kepimpinan atasan je..jadilah korang kambing yang sedia untuk dikorbankan anytime.
  • sekadar layan

     gelak kecewa ke..atau gelakkan pemimpin ko yang ala2 dajjal tu..heheh….

    Public CommentUser gelak kecewa ke..atau gelakkan pemimpin ko yang ala2 dajjal tu..heheh....
  • ade otak dan akal, gunakan

    asal plak nk kecewa.. ak bce artikel kt atas ni pn ak da gelak.. lg2 kuar si zul tu..hahaha.. pastu tgk ko komen plak.. lg la kelakar..kahkahkahkahkah

    Public CommentUserasal plak nk kecewa.. ak bce artikel kt atas ni pn ak da gelak.. lg2 kuar si zul tu..hahaha.. pastu tgk ko komen plak.. lg la kelakar..kahkahkahkahkah
  • BN = Barang Naik

    ade aku kesah ZN!!!!!….. ko nk cakap ape pon pasal DSAI, yg penting aku sepak BN = BANKRUP NEGARA masuk lombong dulu… pastu baru bole kite cite weiiiiiii….

    Public CommentUserade aku kesah ZN!!!!!..... ko nk cakap ape pon pasal DSAI, yg penting aku sepak BN = BANKRUP NEGARA masuk lombong dulu... pastu baru bole kite cite weiiiiiii....
  • bella

    ..

    Public CommentUser..
  • sekadar layan

     ye la…ko skg nuwar..lagi lapang la lubang belakang ko tu

    Public CommentUser ye la...ko skg nuwar..lagi lapang la lubang belakang ko tu
  • sekadar layan

     betul gak kan…masa Anwar sokong Israel sebelum ni pun agaknya….WSJ suka suki je buat kenyataan pasal Anwar ek……

    Public CommentUser betul gak kan...masa Anwar sokong Israel sebelum ni pun agaknya....WSJ suka suki je buat kenyataan pasal Anwar ek......
  • sekadar layan

     so apa maslhnya…..si zul tu nak pecahkan segala macam musibah yg Anwar tu buat…..kalo dia rasa tu tngg jwb dia nk selamatkan negara….dari trus jd kucar kacir….mcm pemimpin ko gak..especially SUARAM yang HARAM tu…..buat mcm2 tuduhan..bila mintak bukti sampai la ni x tunjuk2…..tu leh pulak puak korang nak terima….heh…x ke mcm bacul tu..

    Public CommentUser so apa maslhnya.....si zul tu nak pecahkan segala macam musibah yg Anwar tu buat.....kalo dia rasa tu tngg jwb dia nk selamatkan negara....dari trus jd kucar kacir....mcm pemimpin ko gak..especially SUARAM yang HARAM tu.....buat mcm2 tuduhan..bila mintak bukti sampai la ni x tunjuk2.....tu leh pulak puak korang nak terima....heh...x ke mcm bacul tu..
  • sekadar layan

     ye la..sbb tu la Allah telanjang segala tipu daya dan segala mcm perkara yang dia da buat…..fikir la kan..knp terlalu ramai orang penting yg dulu begitu percaya dan selalu bersamanya…tiba2 tinggalkannya dan dedahkan segala konspirasi dan segala salah laku moralnya sehinggakan dirasakan begitu mengaibkan….dan yang paling jeliknya…penyokong2 taksubnya sedikit pun tidak penah berfikir dan beranggapan bahwa dia tidak pernah melakukan sebarang kesilapan….betapa dahsyatnya kuasa si polan ni sehinggakan boleh di gelar pemimpin Anugerah Tuhan dan Pemimpin Paling Suci……x rasa pelik ke sampai ke tahap sebegitu taksubnya meraka terhadap pemimpin yang belum tentu suci dan bersih tingakhlakunya……kan ke truk sgt tu

    Public CommentUser ye la..sbb tu la Allah telanjang segala tipu daya dan segala mcm perkara yang dia da buat.....fikir la kan..knp terlalu ramai orang penting yg dulu begitu percaya dan selalu bersamanya...tiba2 tinggalkannya dan dedahkan segala konspirasi dan segala salah laku moralnya sehinggakan dirasakan begitu mengaibkan....dan yang paling jeliknya...penyokong2 taksubnya sedikit pun tidak penah berfikir dan beranggapan bahwa dia tidak pernah melakukan sebarang kesilapan....betapa dahsyatnya kuasa si polan ni sehinggakan boleh di gelar pemimpin Anugerah Tuhan dan Pemimpin Paling Suci......x rasa pelik ke sampai ke tahap sebegitu taksubnya meraka terhadap pemimpin yang belum tentu suci dan bersih tingakhlakunya......kan ke truk sgt tu
  • Najd.

    xtahu lah ape nk kate..,xkan media perancis dan sewaktu dengannya main suke2 je nk kaitkan najib dengan pembunuhan antatuya…media diorang bukan calang2 macam utusan, tv123..,mengaitkan dengan perdana menteri negara lain amat besar isunya.,tapi diorang tetap berani.,sebab apa.,logik akal mesti diorang punya bukti kan…

    ada bagus juga ada pembangkang (pengkritik) ni.,kalu x kerajaan buat kerja sesuka hati je nk buat tu buat ni

    Public CommentUserxtahu lah ape nk kate..,xkan media perancis dan sewaktu dengannya main suke2 je nk kaitkan najib dengan pembunuhan antatuya...media diorang bukan calang2 macam utusan, tv123..,mengaitkan dengan perdana menteri negara lain amat besar isunya.,tapi diorang tetap berani.,sebab apa.,logik akal mesti diorang punya bukti kan... ada bagus juga ada pembangkang (pengkritik) ni.,kalu x kerajaan buat kerja sesuka hati je nk buat tu buat ni
  • Red1Echizen

    aku nak buat parti baru boleh?

    Public CommentUseraku nak buat parti baru boleh?
  • ZIDANE

    BN= Batang Naik……spesies anwar berahim ko ni

    Public CommentUserBN= Batang Naik......spesies anwar berahim ko ni
  • ZIDANE

    Hidup YB Zul…TAKBIR3

    Public CommentUserHidup YB Zul...TAKBIR3
  • http://www.facebook.com/OfficialMohdRizuan Mohd Rizuan

    hehehe… oh my lubang!!!

    Public CommentUserhehehe... oh my lubang!!!
  • sekadar layan

     ye la kan sebab Zul x sebelahi Anwar….pas tu bukak segala salah laku Anwar..mmg le ko x suka..cuba dia sebelahi Anwar…..heheh….cam tu ke…

    Public CommentUser ye la kan sebab Zul x sebelahi Anwar....pas tu bukak segala salah laku Anwar..mmg le ko x suka..cuba dia sebelahi Anwar.....heheh....cam tu ke...
  • sekadar layan

     diorg ni mana penah nak tgk suma tu…yang diorg tau Anwar tu suci bersih….cakap kita mana diorg amik pusing….mgkn nk tggu smpai lubang belakang tu tergadai baru nak pecaya kot…sok kot da kene mcm saiful nak salahkan anwar mmg da lambat la…..jgn harap org nk pecaya cakap ko lg…
    aku pun bukan sokong sgt gov…kalo diorg salah aku ttp tegur gak…….

    Public CommentUser diorg ni mana penah nak tgk suma tu...yang diorg tau Anwar tu suci bersih....cakap kita mana diorg amik pusing....mgkn nk tggu smpai lubang belakang tu tergadai baru nak pecaya kot...sok kot da kene mcm saiful nak salahkan anwar mmg da lambat la.....jgn harap org nk pecaya cakap ko lg... aku pun bukan sokong sgt gov...kalo diorg salah aku ttp tegur gak.......
  • meNOBODY

    bahahaha.. ok .. lawak..

    Public CommentUserbahahaha.. ok .. lawak..
  • ade otak dan akal, gunakan

    ko x nmpk point ak skang nih.. tu sbb ak kate ko bodo.. sume ni mnde bodoh yg xde bwk faedah pn kau tau x.. dh nk pilihanraye.. mcm2 r kuar.. tu yg psl gerila kt hutan tu pn kuar gak.. kau xnk cite ke yg tu.. tu sbb ak gelakkn kau je.. sbb bodo.. ak pn terikut skali bodo sbb lyn org bodo mcm kau.. adoi.. skang kau phm x??

    Public CommentUserko x nmpk point ak skang nih.. tu sbb ak kate ko bodo.. sume ni mnde bodoh yg xde bwk faedah pn kau tau x.. dh nk pilihanraye.. mcm2 r kuar.. tu yg psl gerila kt hutan tu pn kuar gak.. kau xnk cite ke yg tu.. tu sbb ak gelakkn kau je.. sbb bodo.. ak pn terikut skali bodo sbb lyn org bodo mcm kau.. adoi.. skang kau phm x??
  • http://twitter.com/Khairilhussim khairil hussim

    huiyooo..playing god…nice!!

    Public CommentUserhuiyooo..playing god...nice!!
  • HangKebon

    kihkhihkhihkhihki zul nordini..pasni kau nak bertanding kat mana??? kesian kau terpaksa bodek umporno..igt umporno nak calonkan kau? khihkhihkhi puii !!!

    Public CommentUserkihkhihkhihkhihki zul nordini..pasni kau nak bertanding kat mana??? kesian kau terpaksa bodek umporno..igt umporno nak calonkan kau? khihkhihkhi puii !!!
  • Hafhis Hassan

    umprono memperjuangkan melayu ,, ingt kerana melayu terus masuk syurga. dalami islam la sgtkan bro .. kalau belajar agama.ko xdalah dok tuduh2 macam2 ..sah2 kau pon xda bukti …lebih baik diam dari bercakap..kau nak tuduh or buat artikal apa2…kuarkan sekali bukti ..baru kau menyalak kuat2 .ni bagai anjing menyalak bukit . :P   … sekadar layan umprono …. aku xsokong anuar n najib .mereka lah yang huru harakan negara …. pentingkan diri dan politik ja.sngup mempertaruhkan rakyat…. jadi bodoh mcm kau sekadar layan .kau pon nak mlaga2kan orang..belaja agama sgt lah kan…..jgn cakap kalu tak memahami k ..malu diri sendiri ja bro .maaf la k.aku pon xpandai sgt agama..tapi aku still akan belaja agama sampai aku mati ..jgn nak bnga2kan diri sgt k..apa2 pun,kalu taktau tanya.jagn wat pala tau ja …. 

    Public CommentUserumprono memperjuangkan melayu ,, ingt kerana melayu terus masuk syurga. dalami islam la sgtkan bro .. kalau belajar agama.ko xdalah dok tuduh2 macam2 ..sah2 kau pon xda bukti ...lebih baik diam dari bercakap..kau nak tuduh or buat artikal apa2...kuarkan sekali bukti ..baru kau menyalak kuat2 .ni bagai anjing menyalak bukit . :P   ... sekadar layan umprono .... aku xsokong anuar n najib .mereka lah yang huru harakan negara .... pentingkan diri dan politik ja.sngup mempertaruhkan rakyat.... jadi bodoh mcm kau sekadar layan .kau pon nak mlaga2kan orang..belaja agama sgt lah kan.....jgn cakap kalu tak memahami k ..malu diri sendiri ja bro .maaf la k.aku pon xpandai sgt agama..tapi aku still akan belaja agama sampai aku mati ..jgn nak bnga2kan diri sgt k..apa2 pun,kalu taktau tanya.jagn wat pala tau ja .... 
  • sekadar layan

     mslh ko tu cerdik sangat ke…nk kata org bodoh …agaknya bodoh ko tu lagi le betingkat2……kalo ko xnak amik perkara as point yg boleh sedarkan ko betapa jijiknya pemimpin yg ko sanjung tu..ada aku pedulik…..awat nak bodoh2 kan org lak….apa masalah ko

    Public CommentUser mslh ko tu cerdik sangat ke...nk kata org bodoh ...agaknya bodoh ko tu lagi le betingkat2......kalo ko xnak amik perkara as point yg boleh sedarkan ko betapa jijiknya pemimpin yg ko sanjung tu..ada aku pedulik.....awat nak bodoh2 kan org lak....apa masalah ko
  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001485382706 El Tiger

    HAHAHAHAHAHA.

    Public CommentUserHAHAHAHAHAHA.
  • C.Ronaldo

     Media Perancis cikai buktinya xde bukti.. standard majalah MANGGA, gosip je lebih.. tuiii

    Public CommentUser Media Perancis cikai buktinya xde bukti.. standard majalah MANGGA, gosip je lebih.. tuiii


MyNewsHubSatu Perubahan Dalam Sajian Berita Online2014